Споживай, працюй, здохни!

 
 

Споживай, працюй, здохни!

Життя в Системі



Споживай, працюй, здохни!

Ця стаття з пітерського “З нуля” добре ілюструє розвиток непомірного споживання в суспільстві, а також показує, як людині через мас-медіа нав'язується культ матеріяльних
цінностей.

Все життя повзти за свої макарони?

«Ось купили нову машину – вийшли в люди» – чуєш ти на вулиці, а до того, як купили, мабуть, людьми не були. Бачиш величезні стяги реклям косметики й мобільних телефонів. “Штовхни ближнього – плюнь у нижнього” – заповідь, що продиктовано від держави теперішнього
часу. Споживацькі стосунки формують конкуренцію, заздрість, ненависть одне до одного. Підкоряючись цим машинам, люди вгнали себе в гонитву, фініш якої один і він усім відомий. Головні цінності продиктовано «згори»: мода, престиж, товстий гаманець.
Хтось намагається переплюнути когось кількістю та престижем своєї косметики, намазуючи її з невимовною втіхою товстими шарами на свої мармизи, як велить їм «Козлополітан». Намагаються переплюнути моднім "лейблом" одягу, це все на те, щоб, цим утерти носа своїм «подругам» на деякий час і знову пуститися в гонитву за модою. «Золота молодь» – модники й позери, мажори - намагаються викаблучитися одне перед одним ціною пива й одягу з «фірмових крамниць». Пізніше люди хваляться новим автом, телевізором з убудованим холодильником, перестановою на кухні й дорогою школою своєї дитини. Все це на те, щоб опинитися на абстрактній несущій «вершині успіху».
Кому ж треба, щоб людина, не замислюючись, викидала свій заробіток на непотрібні йому речі? Хто пригноблює людей, що цілком, або частково не беруть участи в цій гістеричній споживацькій гонитві? Хто тягне команду вниз? Часописи продиктують тобі те, що цього сезону тобі краще вдягнути й яке місце яким кремом тобі краще намазати. MTV й «Наше радіо» скажуть яку музику тобі слухати, щоб «бути в темі». А телевізор покаже, де на виплат можна купити сталевий телефон, що до нього «так і тягне торкнутися». І ось ти вже можеш розподілити отримані гроші на ці всі «блага» і іти на працю, «престижну, багатоплатну працю», адже мода незабаром зробить крок увперед і тобі знадобляться чималі гроші, на те, щоб залишитися престижним і моднім. Окрім контролю за твоєю працею або навчанням, держава хоче взяти під контроль твоє дозвілля, твій спосіб життя, нав'язати инші цінності. Щойно з'являється культура, або суб-культура, що не охоча слухати MTV і труїтися в МакФаку, проголошує инші цінності, то чудовим чином щасливим «нормальним людям», через їхній новітній хатній кінотеатер, промиють мізки, що ці суб-культурники – наркомани, злочинці й мешканці смітників. Рекляма ж просто несе в собі інформаційну функцію про крам і послуги, вона формує штучний попит, вона вселяє «нормальним людям» віру в щасливе й безтурботне майбутнє. Наприклад, можна розглянути рекляму та прослідкувати цю нескладну психольогію «невимушеного нав'язування». Можна розтлумачити її по фразах:
«ОСЬ ХЛОПЕЦЬ, ЙОМУ ТРЕБА ДІВЧИНИ»
- звичайна ситуація, що розрахована на несущого середньостатистичного підлітка.
«АЛЕ ПОКИ ЩО В НЬОГО ТІЛЬКИ МАСНА ШКІРА.»
– потенційний покупець-споживач біля телевізора з подивом починає дивитися в дзеркало. Й потихеньку починає підозрювати у всіх своїх проблемах масну шкіру.
«ТОДІ ЙОМУ ТРЕБА ЦЬОГО ЛОСЬЙОНУ»
- споживач відчуває, що порятунок десь поряд, але дивується, як люди обходилися без цього лосьйону раніше.
«ВІН ШВИДКО ПОЗБУВАЄТЬСЯ МАСНОЇ ШКІРИ»
- про те, що вона існує, він і не підозрював до перегляду цього ролика.
«Й УЖЕ ДІВЧИНІ ТРЕБА ЦЬОГО ХЛОПЦЯ!»
- Вони хочуть сказати, що всі стосунки будують через цей лосьйон і коли нема горезвісної масної шкіри. Залишається лише купити їхню продукцію, й дівчата, що їм, судячи з цієї реклями не важливі ніякі людські якості, побачивши, що немає масної шкіри, так самі й почнуть бігати юрбою! Тільки купи!
Купи!
«ТОМУ, ЩО ЦЕЙ ХЛОПЕЦЬ -ТОЙ ЩО ТРЕБА!»
- тому що купив наш лосьйон. Отак.
Рекляма вселяє віру в те, що завтрашній день буде куди ліпшим, ніж сьогоднішній, адже завтра ти купиш нову зубну пасту, ліпшу ніж сьогоднішня, пасту, що завірено спілкою споживачів, завтра ти поміняєш свій телевізор на новенький, з новим пультом, завтра ти перейдеш на вигідніший для тебе тариф, купиш новий засіб мити посуд, що відмиває товщ навіть у холодній воді й сам змивається водою, побіжиш за знижками й новим вигідним тарифом.
Продаючи свій час, продаючи час свого життя, ти, звісно, зможеш вимінювати його на нескінченний «прогрес» і моду, вимінювати своє життя на косметику, ганчірки й телефон з відеокамерою. Єдине, чого ти не зможеш купити й повернути назад – цей час, що ти ВБИВ на праці, оплачуючи ці всі вереди громадської думки.
“З нуля!” №2

http://belarus.avtonom.org/?p=351


Создан 30 июл 2010



  Комментарии       
Имя или Email


При указании email на него будут отправляться ответы
Как имя будет использована первая часть email до @
Сам email нигде не отображается!
Зарегистрируйтесь, чтобы писать под своим ником